Į pradžią
 
Pranešimas spaudai
2017-10-05   Valstybė iki šiol nežino, kiek ir kokias paslaugas turi teikti tik viešojo sektoriaus institucijos

Lietuvoje yra per 4 tūkst. iš valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžetų išlaikomų viešojo valdymo institucijų, kurios vykdo valstybės valdymo funkcijas ir užtikrina viešųjų ir administracinių paslaugų teikimą. Viešasis sektorius, atsižvelgdamas į keliamus paslaugos tikslus ir kokybės reikalavimus, turėtų teikti tik tas viešąsias paslaugas, kurių negali teikti nevyriausybinės ir bendruomeninės organizacijos ar verslo įmonės. Iki šiol nėra žinoma, kiek tokių paslaugų turime ir kas jas turi teikti, rodo Valstybės kontrolės atliktas auditas „Ar pasirengta priimti sprendimus dėl administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo pertvarkos“.

Auditoriai pastebi, kad viešosios institucijos neteikia informacijos apie teikiamų paslaugų kokybę, todėl valstybė neturi patikimų duomenų apie viešojo valdymo institucijų teikiamas paslaugas, jų kokybę, prieinamumą bei kainą. Ankstesnių auditų metu Valstybės kontrolė ne kartą yra nustačiusi menką viešojo sektoriaus teikiamų paslaugų kokybę.

Nėra nustatyto ir sureguliuoto bendro valdymo modelio – nepaisant to, vis dar steigiami nauji paslaugų teikėjai. Pavyzdžiui, 2015–2017 m. I ketvirtį 21 savivaldybė įsteigė 46 naujus paslaugų teikėjus – įstaigas ir įmones.

Atlikti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo stebėseną ir analizę pavesta Vidaus reikalų ministerijai. Kaupti tokią informaciją ministerija pradėjo nuo 2013 m. ir turėjo baigti iki šių metų gegužės mėnesio.

„Stebėsenos sistemai jau yra išleista 862 tūkst. eurų lėšų, tačiau iki šiol nevaldomi patikimi ir išsamūs duomenys apie administracines ir viešąsias paslaugas. Į Vidaus reikalų ministerijos informacinę sistemą pateikta 10 tūkst. paslaugų teikimo aprašymų ir tik 2 proc. šių paslaugų stebėsenos rodiklių, apibūdinančių paslaugų kokybę, kainą ir kitus parametrus. Sukaupta informacija turėjo būti panaudota ne tik valstybei priimant valdymo sprendimus, bet ir sudarant sąlygas visuomenei atlikti paiešką viešame kataloge“, –  teigė vyriausioji valstybinė auditorė Ingryda Česnakevičiūtė.

Audito rekomendacijose Vidaus reikalų ministerijai nurodoma sukurti viešųjų paslaugų teikimo administravimo mechanizmą, kuris leistų pasirinkti tinkamiausią viešųjų paslaugų teikėją ir nustatyti, kokias administracines ir viešąsias paslaugas turėtų teikti valstybė. Ministerija tai turėtų atlikti iki 2019 m. pabaigos.

Atliktas auditas yra vienas iš Valstybės kontrolės 2017 metų valstybinio audito programoje numatyto valstybinio audito „Viešojo valdymo tobulinimas“ sudėtinių dalių. Spalio mėnesį Valstybės kontrolė pradėjo kitą šios programos auditą – „Viešojo sektoriaus institucinės sandaros tobulinimas“.


Valstybinio audito ataskaita: Ar pasirengta priimti sprendimus dėl administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo pertvarkos


Komentarams: Ingryda Česnakevičiūtė, vyriausioji valstybės auditorė, tel. (8 5) 266 6853, el. p. ingryda.cesnakeviciute@vkontrole.lt

Už informaciją atsakingas Komunikacijos skyrius
Informacija atnaujinta 2017-10-13

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

Biudžetinė įstaiga

Pamėnkalnio g. 27 (įeiti iš V. Kudirkos g. 15), 01113 Vilnius, tel. (8 5) 266 6752, faks. (8 5) 266 6761, el. paštas info@vkontrole.lt, kodas Juridinių asmenų registre 188659229.