2007-04-27
|
Skelbiami finansinių (teisėtumo) auditų rezultatai
|
Valstybiniai auditoriai, atlikę finansinį (teisėtumo) auditą Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo, aukų rėmimo ir atminimo įamžinimo fonde dėl finansinės atskaitomybės ir kitų ataskaitų bei dėl valstybės turto naudojimo teisėtumo pareiškė besąlyginę nuomonę.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Dėl Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo, aukų rėmimo ir atminimo įamžinimo fonde atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
Valstybiniai auditoriai, atlikę finansinį (teisėtumo) auditą Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centre dėl finansinės atskaitomybės ir kitų ataskaitų bei dėl valstybės turto naudojimo teisėtumo pareiškė besąlyginę nuomonę.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Dėl Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centre atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
|
2007-04-27
|
Valstybės kontrolė skelbia konkursus laisvoms pareigybėms užimti
|
Valstybės kontrolė skelbia konkursus laisvoms valstybinių auditorių (finansiniam teisėtumo auditui) ir vyresniojo valstybinio auditoriaus (veiklos auditui) pareigybėms užimti.
Atkreipkite dėmesį, kad konkursai skelbiami į porą vietų teritoriniuose Valstybės kontrolės padaliniuose Kaune ir Klaipėdoje.
Išsamią informaciją apie konkursų sąlygas ir pareigybes rasite skyriuje Konkursai.
Kviečiame dalyvauti konkursuose!
|
2007-04-26
|
Skelbiami finansinių (teisėtumo) auditų Valstybinėje metrologijos tarnyboje ir Pasienio kontrolės punktų direkcijoje rezultatai
|
Valstybiniai auditoriai, atlikę finansinį (teisėtumo) auditą Valstybinėje metrologijos tarnyboje, pareiškė sąlyginę nuomonę dėl finansinės atskaitomybės ir kitų ataskaitų bei dėl valstybės turto naudojimo teisėtumo.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Dėl Valstybinėje metrologijos tarnyboje atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
Valstybiniai auditoriai, atlikę finansinį (teisėtumo) auditą Pasienio kontrolės punktų direkcijoje prie Susisiekimo ministerijos, pareiškė sąlyginę nuomonę dėl finansinės atskaitomybės ir kitų ataskaitų bei dėl valstybės turto naudojimo teisėtumo.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Dėl Pasienio kontrolės punktų direkcijoje prie Susisiekimo ministerijos atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
|
2007-04-26
|
Valstybės kontrolė atliko auditą „Valstybinio audito ataskaitoje „Valstybinės pavojingų atliekų tvarkymo programos vykdymo vertinimas“ pateiktų rekomendacijų įgyvendinimas“
|
Valstybės kontrolė įvertino, kaip Ūkio ir Aplinkos ministerijos įgyvendina prieš trejus metus atliktų auditų rekomendacijas dėl pavojingų atliekų tvarkymo sistemos kūrimo ir jos efektyvumo didinimo. 2004 metais atliktų auditų metu buvo nustatyta esminių pavojingų atliekų tvarkymo programos trūkumų.
Šiais metais atlikto audito tikslas - įvertinti teigiamus pokyčius, pasiektus įgyvendinant Valstybinio audito ataskaitose "Valstybinės pavojingų atliekų tvarkymo programos vykdymo vertinimas" ir "Valstybinės pavojingų atliekų apskaitos sistemos vertinimas" pateiktas rekomendacijas, ir atskleisti tobulintinas pavojingų atliekų tvarkymo sritis, siekiant pagrindinio Valstybinės pavojingų atliekų tvarkymo programos tikslo - sudaryti sąlygas tinkamai tvarkyti visas šalyje susidarančias pavojingas atliekas, kad nekiltų pavojaus aplinkai ir visuomenės sveikatai.
Pagrindiniu audito subjektu pasirinkta Ūkio ministerija, kuri koordinuoja valstybinių pavojingų atliekų tvarkymo programų vykdymą.
Vertindama audito rekomendacijų įgyvendinimo rezultatus, valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė atkreipė dėmesį, kad, nepaisant teigiamų pokyčių, valstybinių auditorių rekomendacijos įgyvendintos tik iš dalies.
Plačiau skaitykite:
Pranešimas spaudai Auditoriai ragina sparčiau spręsti pavojingų atliekų tvarkymo klausimus
Valstybinio audito ataskaita Valstybinio audito ataskaitoje "Valstybinės pavojingų atliekų tvarkymo programos vykdymo vertinimas" pateiktų rekomendacijų įgyvendinimas
|
2007-04-26
|
Auditoriai ragina sparčiau spręsti pavojingų atliekų tvarkymo klausimus
|
Valstybės kontrolė įvertino, kaip Ūkio ir Aplinkos ministerijos įgyvendina prieš trejus metus atliktų auditų rekomendacijas dėl pavojingų atliekų tvarkymo sistemos kūrimo ir jos efektyvumo didinimo. 2004 metais atliktų auditų metu buvo nustatyta esminių pavojingų atliekų tvarkymo programos trūkumų.
Vertindama audito rekomendacijų įgyvendinimo rezultatus, valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė atkreipė dėmesį, kad, nepaisant teigiamų pokyčių, valstybinių auditorių rekomendacijos įgyvendintos tik iš dalies. „Šiandien atsakingos institucijos vis dar turėtų tikslinti pavojingų atliekų apskaitos duomenis ir stiprinti licencijų išdavimo kontrolę“, - teigia valstybės kontrolierė.
Patikrinus išduotų 28 licencijų dokumentaciją, nustatyta, kad joje nenurodoma, kokius pavojingų atliekų tvarkymo įrenginius turi įmonės ir kur jos vykdys atliekų perdirbimą, nėra kitų privalomų duomenų. Todėl kyla rizika, kad licencijas gaus reikiamai nepasirengusios įmonės, o šios veiklos kontrolė bus neefektyvi.
Vis dar neišspręstos pavojingų atliekų apskaitos problemos. Tik šių metų pradžioje Aplinkos ministerija visuomenei pateikė 2005 metų atliekų apskaitos duomenis. Tokiu būdu visuomenei nepateikiama tiksli ir patikima informacija apie pavojingų atliekų kiekį šalyje.
Šiuo metu Europos Sąjungos fondų lėšomis įgyvendinamas pavojingų atliekų sąvartyno ir deginimo įrenginio statybos, Aukštrakių odos pramonės sąvartyno, pesticidais užterštų teritorijų ir bankrutavusių įmonių su pavojingomis atliekomis sandėlių sutvarkymo projektas. Auditoriai atkreipė dėmesį, kad nuo 2003 metų šiam projektui vykdyti pasirašyta sutarčių tik už 7,24 mln. Lt, todėl kyla rizika, kad projektas iki 2008 m. pabaigos nebus įgyvendintas, ir 96,6 mln. Lt nebus visiškai panaudoti.
Valstybės kontrolė rekomendavo Ūkio ir Aplinkos ministerijoms bei Aplinkos apsaugos inspekcijai peržiūrėti išduotas pavojingų atliekų tvarkymo licencijas, užtikrinti, kad visuomenė būtų tinkamai informuota apie Lietuvoje esantį pavojingų atliekų kiekį bei iki nustatyto termino įgyvendinti pavojingų atliekų tvarkymo projektą.
Papildoma informacija: 2-ojo audito departamento vyriausiasis valstybinis auditorius Antanas Aliulis (266 68 31).
Valstybinio audito ataskaita Valstybinio audito ataskaitoje „Valstybės pavojingų atliekų tvarkymo programos vykdymo vertinimas“ pateiktų rekomendacijų įgyvendinimas.
Tomas Kučiauskas, vyresn. Viešųjų ryšių tarnybos specialistas (266 67 92, 8 611 52051, tkuciauskas@vkontrole.lt).
|
2007-04-25
|
Valstybės kontrolierė išvyksta oficialaus vizito į Čekijos Respublikos valstybės audito instituciją.
|
Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė išvyksta oficialaus vizito į Čekijos Respublikos valstybės audito instituciją. Vizito, kuris truks iki balandžio 27 d., metu valstybės kontrolierę lydės Tarptautinių ryšių departamento direktoriaus pavaduotoja Aldona Puteikienė ir Audito plėtros departamento vyriausiasis specialistas Rimantas Bruzgulis. Vizito metu bus aptariami ryšių su parlamentu, bendradarbiavimo su žiniasklaida, kvalifikacijos kėlimo ir sertifikavimo, savivaldybių audito ir finansinio audito apimties viešėjame sektoriuje klausimai.
|
2007-04-25
|
Skelbiami finansinių (teisėtumo) auditų Mažeikių rajono apylinkės teisme ir Plungės rajono apylinkės teisme rezultatai
|
Valstybiniai auditoriai atliko finansinius (teisėtumo) auditus Mažeikių ir Plungės rajonų apylinkių teismuose. Auditų tikslas buvo ištirti vidaus kontrolės ir apskaitos sistemas, įvertinti įvykusias ūkines operacijas bei įvykius ir jų parodymą finansinėse bei kitose ataskaitose, įvertinti sudarytų sutarčių bei priimtų sprendimų, susijusių su lėšų ir turto valdymu, naudojimu ir disponavimu jais, teisėtumą, įvertinti valstybės biudžeto asignavimų 2007 metų išlaidoms ir nefinansiniam turtui įsigyti poreikio planavimą teisėtumo požiūriu.
Valstybiniai auditoriai, atlikę finansinį (teisėtumo) auditą Mažeikių rajono apylinkės teisme, dėl finansinės atskaitomybės ir kitų ataskaitų pareiškė besąlyginę nuomonę, o dėl valstybės turto naudojimo teisėtumo - sąlyginę nuomonę.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Valstybinio audito ataskaita Dėl Mažeikių rajono apylinkės teisme atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
Valstybiniai auditoriai, atlikę finansinį (teisėtumo) auditą Plungės rajono apylinkės teisme, dėl finansinės atskaitomybės ir kitų ataskaitų pareiškė besąlyginę nuomonę, o dėl valstybės turto naudojimo teisėtumo - sąlyginę nuomonę.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Valstybinio audito ataskaita Dėl Plungės rajono apylinkės teisme atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
|
2007-04-20
|
Valstybės kontrolė atliko finansinį (teisėtumo) auditą Šiaulių universitete ir Šiaulių apskrities viršininko administracijoje
|
Šių auditų tikslas buvo ištirti vidaus kontrolės ir apskaitos sistemas, įvertinti įvykusias ūkines operacijas bei įvykius ir jų parodymą finansinėse ir kitose ataskaitose, įvertinti sudarytų sutarčių bei priimtų sprendimų, susijusių su lėšų ir turto valdymu, naudojimu ir disponavimu jais, teisėtumą, įvertinti valstybės biudžeto asignavimų 2007 metų išlaidoms ir nefinansiniam turtui įsigyti poreikio planavimą teisėtumo požiūriu.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Dėl Šiaulių universitete atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
Valstybinio audito ataskaita Dėl Šiaulių apskrities viršininko administracijoje atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų ir išvada
|
2007-04-19
|
Valstybės kontrolė atliko auditą „Valstybės investicijų nuotekų valymui panaudojimas“
|
Valstybės kontrolė, atsižvelgdama į vandentvarkos problemų svarbą šaliai ir planuojamų investicijų dydį, atliko valstybinį auditą "Valstybės investicijų nuotekų valymui panaudojimas" ir įvertino, kaip Aplinkos ministerija panaudoja vandentvarkai skiriamas lėšas.
Audito tikslas - įsitikinti, ar investiciniai procesai organizuojami taip, kad laiku panaudojant skiriamas investicijas ir mažiausius išteklius būtų pasiekti Lietuvos tikslai ir įvykdyti ES reikalavimai vandentvarkos srityje, bei pateikti šių procesų gerinimo rekomendacijas.
Auditoriai konstatavo, kad dėl įvairių priežasčių vėluojama įgyvendinti visus vandentvarkos projektus ir pasirašyti sutartis, todėl yra rizika, kad Lietuva nespės laiku atlikti projektuose numatytų darbų, netesės savo įsipareigojimų vandens tvarkymo srityje. Dėl vėlavimo Lietuva gali prarasti dalį šiems projektams įgyvendinti skiriamų Europos Sąjungos lėšų.
Plačiau skaitykite:
Pranešimas spaudai Kodėl stringa vandentvarkos projektų įgyvendinimas
Valstybinio audito ataskaita Valstybės investicijų nuotekų valymui panaudojimas
|
2007-04-19
|
Kodėl stringa vandentvarkos projektų įgyvendinimas
|
Valstybės kontrolė įvertino, kaip Aplinkos ministerija panaudoja vandentvarkai skiriamas lėšas. 2006 metų pabaigoje buvo vykdoma 16 vandens tvarkymo projektų, kurių vertė - beveik 446 mln. eurų. Juos užbaigus Lietuva įgyvendintų dalį įsipareigojimų, kuriuos prisiėmė stojimo į Europos Sąjungą sutartyje. Šiuo metu Lietuvoje kokybišku vandeniu aprūpinama tik apie du trečdalius gyventojų. Maždaug tiek pat gyventojų naudojasi centralizuota nuotekų surinkimo ir valymo paslauga. Nepakankama yra geriamojo vandens ir nuotekų tinklų kokybė.
Valstybės kontrolė konstatavo, kad dėl įvairių priežasčių vėluojama įgyvendinti visus vandentvarkos projektus. Paraiškas finansavimui gauti savivaldybės teikė remdamosi dažnai netiksliomis galimybių studijomis. Pavyzdžiui, Vilniaus projekto galimybių studijoje buvo daroma prielaida, kad vieno metro tinklų įrengimas vidutiniškai kainuos 120 Lt, tačiau realiai šių darbų kaina buvo keturis kartus didesnė. Savivaldybės nepakankamai atidžiai analizavo ir derino galimybių studijas ir teikiamas paraiškas finansavimui gauti. Todėl ir kai kurie vandentvarkos projektai yra netinkamai parengti. Projektavimo ir statybos metu juos reikia tikslinti ir prašyti papildomų lėšų. Tačiau iki šiol nėra patvirtintos ir su Europos Komisija suderintos tvarkos, kuri reglamentuotų, kaip, kokiais terminais ir kokie dokumentai turėtų būti pateikiami, prašant pratęsti Finansinio memorandumo galiojimo laiką. Projektų įgyvendinimas stringa ir dėl nepakankamo institucijų bendradarbiavimo, nes trūksta jį reglamentuojančių teisės aktų.
Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė atkreipė dėmesį, kad vandentvarkos projektų įgyvendinimui nebuvo tinkamai pasiruošta. Dėl vėlavimo Lietuva gali prarasti dalį šiems projektams įgyvendinti skiriamų Europos Sąjungos lėšų. Pasak R. Budbergytės, reikėtų svarstyti naujos vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo strategijos parengimo galimybę, numatyti priemones spartesniam projektų įgyvendinimui ir užtikrinti geresnį jų vykdymo koordinavimą. Be to, Valstybės kontrolė rekomenduoja daugiau atsakomybės pareikalauti iš savivaldybių, kurios atsakingos už geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų surinkimą bei valymą.
Papildoma informacija: 2-ojo audito departamento direktorė Zita Valatkienė (266 67 60).
Valstybinio audito ataskaita Valstybės investicijų nuotekų valymui panaudojimas
Gediminas Končius, Viešųjų ryšių tarnybos vadovas (266 67 24, 8 686 25965, gkoncius@vkontrole.lt).
|
2007-04-18
|
Valstybės kontrolė skelbia konkursus laisvoms pareigybėms užimti
|
Valstybės kontrolė skelbia konkursą užimti Tarptautinių ryšių departamento vyresniojo specialisto pareigybę.
Kviečiame dalyvauti konkurse!
Daugiau informacijos apie konkursą ir pareigybę rasite skyriuje Konkursai
|
2007-04-17
|
Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė Seimui pristatys metinę veiklos ataskaitą
|
Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė balandžio 17-ąją, antradienį, LR Seimui plenariniame posėdyje pristatys 2006 metų Valstybės kontrolės veiklos ataskaitą. Metinėje ataskaitoje siekiama parodyti Lietuvos aukščiausiosios audito institucijos praėjusių metų nuveiktus darbus, jų rezultatus, poveikį viešojo sektoriaus institucijoms, visiems šalies gyventojams, taip pat pateikiama ištrauka iš Valstybės kontrolės finansinės atskaitomybės ir nepriklausomo auditoriaus išvada. Valstybės kontrolės 2006 m. veiklos ataskaita
|
2007-04-17
|
Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė Seimui pristatys metinę veiklos ataskaitą
|
Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė balandžio 17-ąją, antradienį, LR Seimui plenariniame posėdyje pristatys 2006 metų Valstybės kontrolės veiklos ataskaitą.
Metinėje ataskaitoje siekiama parodyti Lietuvos aukščiausiosios audito institucijos praėjusių metų nuveiktus darbus, jų rezultatus, poveikį viešojo sektoriaus institucijoms, visiems šalies gyventojams, taip pat pateikiama ištrauka iš Valstybės kontrolės finansinės atskaitomybės ir nepriklausomo auditoriaus išvada.
Valstybės kontrolės 2006 m. veiklos ataskaita
Tomas Kučiauskas, vyresn. viešųjų ryšių tarnybos specialistas (8 5 266 67 92, 8 5 266 67 95, 8 611 52051; tkuciauskas@vkontrole.lt)
|
2007-04-16
|
Valstybės kontrolė atliko auditą „Teritorijų planavimo ir statybos valstybinė priežiūra“
|
Šio audito tikslas buvo nustatyti pagrindines savavališkų statybų priežastis ir pateikti rekomendacijas joms eliminuoti arba jų neigiamai įtakai sumažinti.
Valstybiniai auditoriai įvertino ne tik teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą. Buvo nagrinėjami teritorijų planavimo ir statybos procesai nuo užsakovų kreipimosi į savivaldybės administraciją dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo pradžios iki statybos leidimo išdavimo.
Audito ataskaitoje konstatuojama, kad statybas dažnai stabdo įvairios biurokratinės kliūtys. Daugelyje savivaldybių ir apskričių iki šiol nepatvirtinti bendrieji teritorijų planai. Daugelį paslaugų statytojams savivaldybių administracijos ir kitos institucijos teikia vėluodamos, dokumentai dažnai įforminami neteisingai. Tai provokuoja statytojus statybas vykdyti be leidimų.
Valstybės kontrolė pateikė konkrečias rekomendacijas, kaip spartinti teritorijų planavimą ir stiprinti statybų valstybinę priežiūrą.
Plačiau skaitykite:
Pranešimas spaudai Vyriausybei siūloma iš esmės pagerinti paslaugas statytojams
Valstybinio audito ataskaita Teritorijų planavimo ir statybos valstybinė priežiūra
|
2007-04-16
|
Vyriausybei siūloma iš esmės pagerinti paslaugas statytojams
|
Valstybės kontrolė įvertino, kaip vykdoma teritorijų planavimo ir statybos valstybinė priežiūra. Audito ataskaitoje konstatuojama, kad statybas dažnai stabdo įvairios biurokratinės kliūtys. Valstybės kontrolierės Rasos Budbergytės nuomone, būtina iš esmės pagerinti savivaldybių ir valstybės institucijų paslaugas statytojams, nes esama padėtis stabdo investicijas ir verslo plėtrą, trukdo gyventojams apsirūpinti būstu.
Daugelyje savivaldybių ir apskričių iki šiol nepatvirtinti bendrieji teritorijų planai. Todėl stinga statyboms tinkamų sklypų, o tai mažina gyvenamųjų būstų bei kitų statinių pasiūlą ir didina jų kainą. Auditoriai konstatavo, kad apskričių bendrieji planai nebuvo parengti nustatytu laiku - iki 2006 m. pabaigos. Jų nuomone, kai kurių savivaldybių bendrieji planai taip pat gali būti neparengti iki Teritorijų planavimo įstatyme nustatyto termino - 2007 m. pabaigos.
Teritorijų planavimo dokumentų registrą ir duomenų banką tvarkiusi Aplinkos ministerija ir vėliau šį darbą perėmusi Aplinkos apsaugos agentūra nesiėmė priemonių, kad informacijos vartotojai gautų patikimą informaciją. Daugelis savivaldybių ir apskričių viršininko administracijų iki šiol apskritai neteikia duomenų registrui ir duomenų bankui.
Daugelį paslaugų statytojams savivaldybių administracijos ir kitos institucijos teikia vėluodamos, dokumentai dažnai įforminami neteisingai. Tai provokuoja statytojus statybas vykdyti be leidimų. Apskričių viršininkų administracijų Teritorijų planavimo ir statybų valstybinės priežiūros departamentai nekontroliuoja, kaip savivaldybėse išduodami teritorijų planavimo, projektavimo dokumentai ir leidimai statybai. Auditorių nuomone, netoleruotina, kad kai kurie savivaldybių ir apskričių viršininkų administracijų darbuotojai, dirbantys teritorijų planavimo ir statybos srityje, verčiasi ir panašia privačia veikla.
Valstybės kontrolė pateikė Vyriausybei, Aplinkos ministerijai, Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai konkrečias rekomendacijas, kaip spartinti teritorijų planavimą ir stiprinti statybų valstybinę priežiūrą.
Papildoma informacija: 2-ojo audito departamento direktorė Zita Valatkienė (266 67 60).
Valstybinio audito ataskaita Teritorijų planavimo ir statybos valstybinė priežiūra
Gediminas Končius, Viešųjų ryšių tarnybos vadovas (266 67 24, 8 686 25965, gkoncius@vkontrole.lt).
|
2007-04-12
|
Valstybės kontrolė atliko auditą „Programinio biudžeto sistema“
|
Valstybinių auditų rezultatai, visuomenės ir valstybės institucijų dėmesys su biudžetu susijusiems klausimams paskatino Valstybės kontrolę atlikti Programinio biudžeto sistemos auditą, kurio tikslas - įvertinti, ar efektyviai taikomi programinio biudžeto sandaros principai. Šio audito metu valstybiniai auditoriai nagrinėjo biudžeto sandaros reformos tikslų pasiekimą, biudžeto rengimą ir tvirtinimą, o taip pat biudžeto programų rengimą, vykdymą ir vertinimą. Šiuo metu valstybės biudžetą sudaro daugiau nei 700 programų.
Strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo srityse atliktas didelis darbas, tačiau valstybiniai auditoriai nurodė sritis, kurias vis dar reikia tobulinti. Vyriausybei ir Finansų ministerijai yra pateiktos rekomendacijos.
Plačiau skaitykite:
Pranešimas spaudai Auditoriai siūlo tobulinti valstybės biudžeto procesą
Valstybinio audito ataskaita Programinio biudžeto sistema
|
2007-04-12
|
Valstybės kontrolė atliko finansinį (teisėtumo) auditą Valstybinėje ligonių kasoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos
|
Audito metu buvo vertinami Lietuvos Respublikos 2006 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vykdymo apyskaitos, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos 2006 metų suvestinės finansinės atskaitomybės duomenys bei valstybės lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumas ir jų naudojimas įstatymų nustatytiems tikslams 2006 metais.
Auditorių nuomone, Lietuvos Respublikos 2006 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vykdymo apyskaita ir Valstybinės ligonių kasos 2006 metų suvestinė finansinė atskaitomybė visais reikšmingais atžvilgiais parengtos ir pateiktos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto sudarymą ir vykdymą, biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą ir finansinės atskaitomybės sudarymą.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir išvada
|
2007-04-12
|
Auditoriai siūlo tobulinti valstybės biudžeto procesą
|
Valstybės kontrolė įvertino, ar efektyviai taikomi programinio biudžeto sandaros principai.
1999 metais pradėta biudžeto sandaros reforma, kuria siekiama tobulinti biudžeto sudarymą ir tvirtinimą, didinti šių procedūrų viešumą, valstybės institucijų ir įstaigų veiklą organizuoti taip, kad būtų matyti, kokių veiklos rezultatų yra siekiama. Valstybės kontrolierės Rasos Budbergytės nuomone, strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo srityse atliktas didelis darbas, kurį teigiamai vertina tiek pačios valstybės institucijos ir įstaigos, tiek tarptautiniai ekspertai. Tobulinama Strateginio planavimo metodika, Vyriausybė paskyrė institucijas, atsakingas už ilgalaikių valstybės prioritetų įgyvendinimo koordinavimą ir jų administravimą kompiuterizuotoje stebėsenos sistemoje. „Vis dėlto būtina toliau kryptingai tobulinti biudžeto sandarą“, - teigia valstybės kontrolierė.
Valstybės kontrolės nuomone, būtina peržiūrėti asignavimų valdytojų ir jų vykdomų programų skaičių: šiuo metu valstybės biudžetą sudaro daugiau nei 700 programų, dalis jų sudaryta apskaitos ir kontrolės tikslais.
Audito metu nustatyta, kad valstybės institucijų vykdomų biudžeto programų uždaviniai ir vertinimo kriterijai, kuriuos nustato patys asignavimų valdytojai, dažnai yra formalūs ir nėra aišku, koks bus veiklos sąnaudų ir naudos santykis. Pažymėtina, kad matoma pažanga rengiant 2006-2008 metų strateginius veiklos planus.
Turi būti tobulinama atskaitomybė už programų vykdymą ir pasiektus rezultatus: auditų metu nustatyta, kad asignavimų valdytojai, organizuojantys biudžeto programų vykdymą, ne visada turi išsamią informaciją apie lėšų panaudojimą ir priemonių įgyvendinimą. Turi būti tobulinama atskaitomybės Seimui apie skirtus ir panaudotus asignavimus pateikimo forma.
Auditoriai pažymėjo, kad teisės aktuose numatytos tam tikros programų vertinimo priemonės, tačiau jų nepakanka norint kokybiškai įvertinti programų sudarymo pagrįstumą, pasiektus rezultatus ir jų poveikį. Valstybės kontrolė, 2005-2006 m. atlikusi 16 biudžeto programų vertinimo auditų, nustatė 12 neefektyvaus ir nerezultatyvaus programų įgyvendinimo atvejų.
Įvertinusi biudžeto sandaros reformos problemas ir rezultatus, Valstybės kontrolė rekomendavo Vyriausybei parengti priemonių planą reformai toliau vykdyti, paskirti atsakingas institucijas reformos priemonėms įgyvendinti. Taip pat pasiūlyta parengti priemones dėl asignavimų valdytojų programų nuoseklaus (išankstinio, tarpinio, galutinio) vertinimo, atskaitomybės už programų vykdymą, Vyriausybės nustatytų prioritetų ir valstybės institucijų programų tikslų įgyvendinimo tobulinimo. Finansų ministerijai Valstybės kontrolė rekomendavo parengti strateginio planavimo ir programų sudarymo gaires bei sukurti internetinį puslapį, kuriame būtų pateikiama ir nuolat atnaujinama visa su biudžeto procesu susijusi informacija.
Papildoma informacija: 6-ojo audito departamento direktorė Jolita Korzunienė (266 67 41).
Valstybinio audito ataskaita Programinio biudžeto sistema
Tomas Kučiauskas, vyresn. Viešųjų ryšių tarnybos specialistas (266 67 92, 8 611 52051, tkuciauskas@vkontrole.lt).
|
2007-04-11
|
Valstybės kontrolė atliko finansinį (teisėtumo) auditą Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijoje
|
Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijoje buvo atliktas finansinis (teisėtumo) auditas "Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos valstybinio audito".
Audito tikslas - ištirti vidaus kontrolės ir apskaitos sistemas, įvertinti įvykusias operacijas bei įvykius ir kaip jie parodomi finansinėse bei kitose ataskaitose, įvertinti sudarytų sutarčių ir priimtų sprendimų, susijusių su lėšų ir turto valdymu, naudojimu ir disponavimu jais, teisėtumą bei valstybės biudžeto asignavimų 2007 metų išlaidoms ir nefinansiniam turtui įsigyti poreikio planavimą teisėtumo požiūriu.
Šio audito ataskaita yra sudėtinė išvadų, teikiamų Seimui dėl 2006 metų valstybės biudžeto įvykdymo apyskaitos, dėl 2007 metų valstybės biudžeto projekto, dėl valstybės skolos, suteiktų paskolų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų ir suteiktų valstybės garantijų ataskaitos bei dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio turto ataskaitos, dalis.
Plačiau skaitykite:
Valstybinio audito ataskaita Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos valstybinio audito ir išvada
|